Rask Levering - Åpen 24/7
32850600
Til kassen
Totalt: 0

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-

Salgsbetingelser

Salgsbetingelser


Salgsbetingelser (kjøpsvilkår) for nansensport.no

Selger: Jaktdepotet AS 

Org.nr.: 985 254 168

Postadresse: Gråterudveien 39, 3036 Drammen

Besøksadresse:  Gråterudveien 39, 3036 Drammen

E-post: support@nansensport.no
Telefon: 32850600

 

I det følgende blir Nansensport og Jaktdepotet AS benevnt vi eller oss. Kjøper er den person som foretar bestillingen.


Generelt

Vi tilbyr 30 dagers returrett på nett. Varen(e) som returneres skal være ubrukt, uten skade, alle etiketter skal sitte på plagget og den originale emballasjen må medfølge returen. * (gjelder ikke truser, hipstere og boxershorts av hygieniske årsaker). Tilbakebetaling skjer så fort din retur er godkjent.

Returseddel finnes på www.nansensport.no à "Bytte og retur".

Nansensport forbeholder seg retten til å bruke epostadresser til eget bruk (informasjon/kampanjer).

Nansensport tar forbehold om utsolgte varer og skrivefeil.

Salgsbetingelsene (kjøpsvilkårene) gjelder for alt salg av produkter og tjenester fra www.nansensport.no til forbrukere i Norge.

Er du under 18 år kan du bare handle ved å betale ved levering. Det er også mulig å få en myndig (for eksempel en foresatt), til å foreta handelen for deg. Vi inngår ikke avtaler med mindreårige (under 15 år) uten foresattes godkjenning.

Nansensport leverer kun til Norge, dette gjelder også Svalbard.

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge.
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handelsloven. Der det i disse salgsbetingelsene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post.

 

Bestilling

Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og sende en automatisk bekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den. Det er viktig at du undersøker om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen din. Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme, for eksempel ved åpenbare prisfeil, utsolgte varer og skrivefeil.
Vi gjør oppmerksom på at bestillingen ikke er bindende og vi tar forbehold om prisfeil, utsolgte varer og skrivefeil.

 

Informasjon i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive- og trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Dersom vi er utsolgt vil du få melding om dette. Du vil få mulighet til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling eller kansellere bestillingen.

 

Priser og levering

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift. Nansensport tar forbehold om prisfeil i nettbutikken. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje osv) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. Eventuelle leveranser til Svalbard selges med merverdiavgift. Skjema stemplet av sysselmannen e.l. må returneres Nansensport for refusjon av merverdiavgift. Prisene er i stadig endring og vi tar derfor forbehold om prisendring. Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.

Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes virkedager og befrakters tid kommer alltid i tillegg. Vi forbeholder oss retten til å avvike og/eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.

Nansensport.no tilbyr levering med Bring, og har følgende priser på frakt:

  • "Pakke til hentested" - hentes på nærmeste post i butikk eller postkontor. Fast fraktkosnad på kr 99,- 
  • "Pakke i postkassen" - Pakken sendes som vanlig brevpost og postbudet leverer pakken i postkassen hvor du blir varslet via SMS eller e-post. Hvis pakken ikke får plass i postkassen vil du motta en SMS eller e-post fra Bring, med melding om at pakken kan hentes på postkontoret eller Post i Butikk. Fast fraktkostnad på kr 75,- 
  • "Pakke levert hjem" - Pakke levert hjem vil bli utlevert på dagtid kl. 08-17 eller på kveldstid 17-21 (byer og tettsteder). Du vil få beskjed om forventet utleveringsdag i god tid, med sporingslenke, på SMS eller e-post. Pakker som det ikke har vært mulig å levere, kan hentes av mottaker på Post i butikk eller Postkontor. Pakker hvor mottaker har akseptert at utlevering kan skje uten signatur, vil bli satt igjen iht. avtale. Dette skjer for mottakers risiko. Fraktkostand varierer ut i fra mottakers adresse 

 

Betaling

Ved bestilling kan du velge å betale med kort eller faktura. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet først samme dag som forsendelse blir foretatt.
Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet med et gebyr på kr 500,- inkl. mva, for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso.

 

Klarna Faktura/Delbetal med Klarna Konto

I samarbeid med Klarna AB, tilbyr vi faktura og delbetaling. Når du velger Klarna som betalingsmåte sendes faktura samme dag som varene sendes fra vårt lager. Du kan siden velge å betale hele beløpet med en gang eller dele opp betalingen i mindre deler. Faktura forfaller i løpet av 14 dager.

Du kan kun bestille til din folkeregistrerte adresse når du velger faktura eller delbetaling og du må være minst 18 år gammel når du bestiller. Når du har fått fakturaen kan du velge å del betale opptil 36 måneder. Ved delbetaling tilkommer den rentesatsen Klarna har satt. Du anbefales derfor å sjekke Klarna sine vilkår og rentesatser før avtale inngås.

Ved et kredittkjøp tas det på deg som kunde en kredittopplysning. Ved forsinket eller uteblitt betaling debiteres en avgift samt forsinkelsesrente.

For å se fullstendige vilkår for Klarna se linkene nedenfor:

Vilkår ved bruk av Klarna Faktura (https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/nb_no/invoice?fee=0)

 

Vilkår ved delbetaling med Klarna Konto (https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/nb_no/account)

 

Salgspant

Nansensport har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens 3–14 flg. Det er kun bedrifter og offentlige etater som kan kjøpe varer på kreditt. Det vil bli foretatt kredittvurdering før fakturautsendelse.

 

Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg eller tredjepart utpekt av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktet blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet er
utsolgt. Avhengig av produktets art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

 

Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du så snart det er anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler og meddele dette til oss, helst til support@nansensport.no

 

Reklamasjon – Forbrukerkjøpsloven av 21. juni (nr. 34 – 2002)

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Vi anbefaler at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Vi bruker epost som foretrukken kommunikasjonsmetode i forbindelse med reklamasjoner og returer - bruk support@nansensport.no. Vi forbeholder oss retten til å videresende reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil og mangler.

Dersom det foreligger en mangel ved produktet og forbrukeren har reklamert innen de nevnte fristene kan forbrukeren gjøre gjeldende følgende mangelsbeføyelse:

  • Holde kjøpesummen tilbake.
  • Under visse forutsetninger velge mellom retting eller omlevering.
  • Kreve heving dersom mangelen ikke er uvesentlig (forutsetter vare i samme stand og mengde).
  • Kreve erstatningsvare (forutsetter vare i samme stand og mengde).
  • Hvis selgerens avhjelp vil medføre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskåret fra å bruke tingen, kan forbrukeren kreve å få stilt en erstatningsgjenstand til rådighet for selgerens regning.

Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstår som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Som hovedregel har selgeren ikke krav på å foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel. Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader.

Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Nansensport, betaler vi ikke disse utgiftene.

Garanti

Enkelte produsenter har egne garantivilkår i Norge som er bedre enn det som gis via Forbrukerkjøpsloven. Nansensport tilbyr også 30 dagers retur ved bruk av vår returseddel.

 

Angrerett

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Rett til å angre har kun privatpersoner og forsendelsen må hentes ut eller returneres av kjøper for å oppfylle kravene i Angrerettloven § 25.

Angreretten gjelder ikke for enkelte varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 kalenderdager etter at du mottar siste leveranse gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom fristen ender på en lørdag eller på en helligdag, forlenges fristen til
nærmeste virkedag.

Angrerettskjemaet får du tilsendt med leveringsbekreftelsen på e-post. Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema ved levering av produktene, utvides denne fristen til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen. Kunden har bevisbyrde for at beskjed om angring er gitt.
Kunden angrer ved å benytte returskjemaet på våre nettsider. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok den.
Alle produkter som det angres på skal sendes tilbake til oss uten unødig opphold og senest innen 14 dager. Produktet sendes tilbake til oss med alt tilbehør og i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet. Eventuell returforsendelse må betales av deg og du har risikoen under transporten tilbake til oss (sporbare sendingsmetoder anbefales). Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for standard forsendelsen (servicepakke) til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr og lignende. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Det er normalt forbrukeren som må betale de direkte kostnadene ved retur av varene (eks. returfrakt og returemballasje).
 

Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg til kontonummeret opplyst i returskjemaet.

Angreretten gjelder ikke for:

  • Digitalt innhold på minnebrikker, CD- og DVD-plater når forseglingen på det fysiske produktet er brutt.
  • Forseglede varer som ikke er egnet for retur av hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt etter levering (undertøy, hipster, boksershorts og truser).
  • Varer som forringes eller raskt går ut på dato (eks. mat).
  • Varer med personlig preg.

 

Tilbakebetaling ved angrerett og reklamasjon

Tilbakebetaling skjer innen 14 virkedager etter at varen(e) er mottatt i retur.

  • Kort
    Dersom du skal motta penger i forbindelse med en retur, vil du motta beløpet via samme betalingsmedium som du betalte med.
  • Klarna Faktura
    Om du har betalt din faktura, men angrer ditt kjøp vil du få et tilgodebeløp hos Klarna. Klarna vil tilbakebetale beløp til samme konto som betalingen kom fra. Har du spørsmål om vedrørende din faktura, ta kontakt med Klarna på telefon: 21 01 89 91 eller epost: info@klarna.se. Du kan også besøke Klarna på www.klarna.com.

 

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos Nansensport, er ansvarlig for betaling av de ytelser Nansensport eller Nansensport´s samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Nansensports side.

Ekstraordinære forhold

Nansensport er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis Nansensport godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor Nansensports kontroll, og som Nansensport ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Nansensport er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra Nansensports side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

 

Endring i vilkårene

Nansensport forbeholder seg retten til å endre vilkårene, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

 

Force majeure

Er Nansensport forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering - eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Nansensport fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den mangelfulle vares kjøpesum.

 

Personopplysninger

Nansensport fokuserer på å håndtere personopplysninger på en betryggende måte. Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg med valgt transportør, samt kontakte deg om i forbindelse med bestillingen. Vi er også pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at historikken ikke kan slettes umiddelbart. Av sikkerhetshensyn oppbevares også ip-adressen som er benyttet for å registrere bestillingen. Kortnummer oppbevares ikke av Nansensport utover det som er nødvendig for å sikre effektiv håndtering av eventuelle problemer med belastning og oppheving av reservasjon. Hvis du ønsker å inngå avtale om forbrukerfinansiering, må du samtykke til at kredittinstitusjon utfører en kredittsjekk basert på fødselsnummeret ditt. Dersom du faktisk inngår en finansieringsavtale, vil denne informasjonen lagres frem til lånet er avsluttet. Fødselsnummeret er påkrevet for rapportering til ligningsmyndighetene. Etter at lånet er avsluttet blir kredittopplysningene anonymisert og kun brukt for statistikk. Vi tilbyr nyhetsbrev og kampanjer på epost slik at du kan motta ulike typer informasjon og tilbud. Det er frivillig å motta dette, og man må eksplisitt melde seg inn i forbindelse med registrering. Det er også enkelt å melde seg ut fra e-postlistene. Nansensport selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke slik informasjon med tredjepart.

For ytterligere informasjon om personvern og personvernserklæring KLIKK HER

 

Forbehold
Vi tar forbehold mot skrivefeil, eventuelle prisforandringer og utsolgte varer.

 

Konfliktløsing

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.
Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Nansensport følger forbrukertvistutvalgets eventuelle avgjørelser. Se lov av 28. april 1978 nr. 18 om behandling av forbrukertvister.